Nuna goes Olympic: een succesverhaal
In het hart van Parijs, de stad van licht, kunst en romantiek, stal niet de Eiffeltoren of de Champs-Élysées de show, maar de zelf ontwikkelde innovatieve zonneauto Nuna van het Brunel Solar Team. Wij hadden de eer om dit bijzondere avontuur vast te leggen.
In deze video op onze inspiratiepagina zie je hoe Nuna en het team langs iconische plekken in Parijs racen en de Olympische topsporters toejuichen!
Een unieke visuele ervaring
Carry Schomper, executive content, marketing & communicatie bij Brunel, had het idee om de parallellen in de mindset van topsporters en die van studenten het Brunel Solar team te benadrukken en daarvoor naar Parijs te gaan vlak voor de start van de Olympische Spelen. “De doorvertaling van m’n plan tot deze creatieve video is fantastisch en ik ben dan ook zeer tevreden over het resultaat. Vanuit artistiek oogpunt wil ik met name de creatief ingestoken reflecties van Nuna in het glas van de Louvre-piramide en de Nuna-coureur in de ruit van een typische Parijse brasserie uitlichten.” Valerie, Head of Media bij het Brunel Solar Team, deelde hetzelfde enthousiasme: 'De video's overtroffen al mijn verwachtingen. Er is niets dat ik anders had gedaan.'
Indrukwekkende cijfers en reacties
De video's werden op Meta (Facebook & Instagram) en Google Ads met veel enthousiasme ontvangen. De video bereikte maar liefst 700.000 kijkers, terwijl de shorts tussen de 250.000 en 350.000 views per clip haalden. Vooral de 'croissant-clip' was een hit. In totaal zorgde de campagne voor zo'n 1,2 miljoen unieke kijkers.
Carry gaf verder aan dat de reacties intern bij Brunel overweldigend waren. Zo had een Franse collega vooraf een hard hoofd in het slagen van de opnames in verband met de strenge beveiliging rondom de Olympische Spelen. Het eindresultaat heeft het tegendeel bewezen!
Een internationaal succes
Niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd werd de video gedeeld op de kanalen van Brunel Global. Het zorgde voor vijf keer zoveel likes en engagement dan gebruikelijke posts op het kanaal. Een teken van zowel de interne als externe impact van de videocontent.
Deze video's tonen niet alleen de innovatie van zonneauto Nuna, maar ook de kracht van sterke visuele storytelling. Het succes van deze campagne benadrukt hoe creativiteit en samenwerking impact kunnen maken op een wereldpodium. We kijken uit naar de volgende kans om opnieuw grenzen te verleggen in deze inspirerende samenwerking.