Videopartner

Distributie van content

HOE BEREIK IK MIJN DOELGROEP?

Nu heb je stilgestaan bij een sterke strategie en heb je waardevolle content. Maar hoe zorg je er nu voor dat je er alles uit haalt en dat je tussen de oren komt van jouw doelgroep? Want jouw doelgroep heeft haar eigen manier om content tot zich te nemen. Met het 3H model nog in je achterhoofd gaan we keuzes maken voor de distributie van jouw content. Waarschijnlijk poppen Facebook en Linkedin al snel bij je op.

Over Facebook
Video’s zijn rijk vertegenwoordigd op Facebook inmiddels, maar slechts 15% wordt met geluid gekeken. Zorg dus dat jouw video ook te begrijpen is zonder geluid, door bijvoorbeeld ondertiteling toe voegen. Met de veranderende algoritmes wordt het steeds lastiger om op Facebook terrein te winnen.

En over Linkedin
Ons land hoort bij de meest actieve linkedin gebruikers ter wereld! De gemiddelde gebruiker heeft rond de 180 connecties. Een sterk kanaal dus om veel bereik te creëren en jouw doelgroep te bereiken. Daarnaast is Linkedin het kanaal om je eigen mensen als ambassadeur in te zetten! Want communiceer je vanuit je eigen mensen, dan zorgt dat voor veel meer effect!

The succes of content isn’t over when you press publish.
It’s what you do after that determines how well you will do – Wade Harman

 

Voor onze contentmarketeers zal het PESO-model waarschijnlijk niet geheel onbekend zijn. Dit model is gemaakt om grip te krijgen op je contentstrategie. Het geeft overzicht als je in kaart wil brengen wat je distributiekanalen zijn.

– Paid media (betaalde media)
– Earned media (door anderen gegenereerd)
– Shared media (gedeelde content zoals likes, shares)
– Owned media (content in eigen beheer)

Contact

IMAGINE PEOPLE – VIDEO EN ANIMATIE UTRECHT

VLOGS – PROMOTIEVIDEO’S – INSTRUCTIEVIDEO’S – RECRUITMENTVIDEO’S – ANIMATIES – COMMERCIALS – SOCIAL CONTENT – EVENTVIDEO’S – INFOGRAPHICS

030-8781533 of mail naar info@imaginepeople.nl

Imagine People
Maliesingel 38
3581 BK Utrecht